Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany
KLINKOVSKÁ, Gabriela
Práce se zabývá srovnáním školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany. V první části je charakterizována školní družina obecně dle legislativy a dostupné literatury a zároveň činnost školní družiny na konkrétní základní škole. Dále jsou popsány cíle, činnosti a personální zajištění školní družiny. V druhé části je charakterizován dětský klub obecně dle dostupných dokumentů a na konkrétním případě jsou popsány podmínky založení a fungování včetně specifik tohoto zařízení. Třetí část práce se zabývá shrnutím činností školní družiny a dětského klubu v Základní škole Dobřany. Ve shrnutí práce dojdeme ke zjištění, že dvě zařízení na jedné škole, které se starají o volný čas dětí po skončení vyučování z 1. - 5. tříd, mohou mít rozdílnou náplň práce, systém přijímaní dětí, provozní dobu i nabídku činností. Z práce také vyplívá potřeba alespoň minimálního pedagogického vzdělání pro lidi, kteří pracují s dětmi, i když to v tomto případě není přímo legislativou vyžadováno.
Školní družiny, práce vychovatelek a jejich role ve výchově a vzdělávání dětí
Balcarová, Karolína ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Konrádová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá školními družinami a jejich vychovatelkami. Kromě charakteristiky této instituce práce zahrnuje také pohled vychovatelek na jejich profesi a jejich roli ve výchově a vzdělávání dětí. Jsou také identifikovány problémy, se kterými se vychovatelky potýkají. V práci je pracováno s pojmem liniových pracovníků nebo profesního sebepojetí.
Školní družina jako významný prvek pro trávení volného času dětí pohledem vychovatelek
Válková, Lenka ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje školním družinám, jedná se o hluboký popis fungování školních družin ve všech aspektech jejich činnosti. Školní družiny patří mezi školská zařízení, jsou jednou z nejdůležitějších organizací pro trávení volného času dětí mladšího školního věku, přesto je jim věnována jen malá pozornost. Práce v teoretické části přináší základní informace o volném čase a možnostech trávení volného času, prostředí a funkci školních družin, osobnosti vychovatelů, ale také charakterizuje dítě mladšího školního věku, kterému je školní družina určena. Jedna kapitola teoretické části se věnuje dosavadnímu stavu zkoumání dané problematiky. V empirické části přibližuje prostředí školních družin v hlubokém popisu jejich veškerých organizačních záležitostí, činností, přináší názor vychovatelek na hlavní přínos školních družin pro děti a uvádí názory na možnosti zlepšení fungování školních družin z pohledu vychovatelek. Práce také přináší názory vychovatelek, jaké činnosti považují u dětí za nejoblíbenější. Podstatná část empirické části je věnována jednotlivým činnostem, řízeným a spontánním. Řízeným činnostem se vychovatelky věnují v rozsahu jedné třetiny z celkového času až jedné poloviny. Strukturu řízených činností tvoří jednotlivé činnosti, kterým vychovatelky přiřadily procentuální...
Problematika syndromu vyhoření u vychovatelů ve školních družinách
MALÁ, Blanka
Záměrem bakalářské práce je ilustrovat problematiku syndromu vyhoření ve vztahu k vychovatelkám školních družin. Její teoretickou část tvoří základní poznatky o školních družinách, vychovatelkách a příčinách zátěžových situací. Dále je zde charakterizován syndrom vyhoření, jeho příčiny, příznaky a fáze. Posledním tématem této části je supervizní seminář, jeho druhy, zaměření a charakteristika supervizora. Obsahem praktické části je shrnutí dat získaných od hlavních a dalších vychovatelek. Tímto tato část přináší možnost nahlédnout do problematiky syndromu vyhoření ve vztahu k vychovatelkám školních družin. Předkládá zde zjištění ohledně informovanosti a prevence vychovatelek, vztahující se k fenoménu vyhoření.
Adaptace dětí z náhradní péče do společnosti
Slobodová, Eliška ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
V diplomové práci "Adaptace dětí z náhradní péče do společnosti" se zabývám fungováním rodiny, s čímž souvisí fyziologický a psychosociální vývoj dítěte, dále popisuji příčiny odebrání dítěte z rodiny a možnosti jeho náhradní péče. Jednou z možností je ústavní výchova v dětských domovech. Uvádím proto několik organizací, jejichž projekty pomáhají především dětem z dětských domovů připravit se na život po skončení institucionální výchovy. V praktické části popisuji prostředí, zvyky a přípravu na odchod mladých dospělých ze základní školy a dětského domova Přestavlky a s dětmi z dětského domova Klánovice. Představuji zde několik životních příběhů nejen dětí z uvedených dětských domovů, ale také dětí vyrůstajících v pěstounské péči. Metodou otevřeného rozhovoru jsem hledala odpověď na svou výzkumnou otázku "Mají děti vyrůstající v dětském domově jiné představy o své budoucnosti, než děti vyrůstající v náhradní rodinné péči?". V závěru své práce shrnuji své poznatky získané výzkumným šetřením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.